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[Chiarimento] Danni non letali

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[Chiarimento] Danni non letali

Messaggioda xabaras88pe » mer giu 13, 2018 2:39 pm

Ciao a tutti,

quello che oggi vorrei chiedervi è: come posso fare a vedere quali armi fanno attacchi non letali e quali fanno danni letali?

in pratica vorrei capire come fare a stordire un nemico senza ucciderlo nonchè capire se i miei compagni possono effettivamente uccidere un nemico (ad esempio il Monaco a mani nude...) oppure no.
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Re: [regole,consiglio]danni non letali

Messaggioda Nyxator » mer giu 13, 2018 5:08 pm

Beh, se fa danno non letale te lo dice la descrizione dell'arma (vedi ad esempio la frusta, il manganello o il colpo senz'armi al minimo sindacale)
Comunque di base è possibile far danni non letali (o viceversa) con qualsiasi arma.
Srd ha scritto:Nonlethal Damage with a Weapon that Deals Lethal Damage
You can use a melee weapon that deals lethal damage to deal nonlethal damage instead, but you take a –4 penalty on your attack roll.

Lethal Damage with a Weapon that Deals Nonlethal Damage
You can use a weapon that deals nonlethal damage, including an unarmed strike, to deal lethal damage instead, but you take a –4 penalty on your attack roll.


Srd ha scritto:A Medium character deals 1d3 points of nonlethal damage with an unarmed strike. A Small character deals 1d2 points of nonlethal damage. A monk or any character with the Improved Unarmed Strike feat can deal lethal or nonlethal damage with unarmed strikes, at her option. The damage from an unarmed strike is considered weapon damage for the purposes of effects that give you a bonus on weapon damage rolls.
An unarmed strike is always considered a light weapon. Therefore, you can use the Weapon Finesse feat to apply your Dexterity modifier instead of your Strength modifier to attack rolls with an unarmed strike.


Il colpo del monaco (o un pugno col talento colpo senz'armi migliorato) può fare danni letali o non letali come ti pare senza beccarsi il -4 al tiro per colpire.
Srd ha scritto:Usually a monk’s unarmed strikes deal lethal damage, but she can choose to deal nonlethal damage instead with no penalty on her attack roll. She has the same choice to deal lethal or nonlethal damage while grappling.
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